I den digitala världen –
behöver vi sätta människan i centrum

Många frågar sig varför den digitala transformationen tar så lång tid. Teknikutvecklingen går i rasande fart med Artificial Intelligence (AI), Robot Process Automation (RPA) och Internet Of Things (IOT).

 

Varför får då många företag inte den utväxling som förväntas?

 

En grundläggande orsak är att människan som variabel helt saknas i den digitala transformationsekvationen. Detta bevisas i ett antal forskningsrapporter, studier och beskrivs i flertalet artiklar som vi gärna diskuterar med er.

Vi grundade Trivalo med en tydlig målsättning – att effektivisera verksamheter utifrån Människa, Process och IT i harmoni. Med förhöjd datakvalitet skapas bästa förutsättningarna för att nå full effekt av digitaliseringen.

 

 

 

Summerat våra tre första veckor – Wow vilken start!

 

God respons från marknaden

 

Vi har i ett antal dialoger med företag som påbörjat eller kommit en god bit på digitaliseringsresan, där vi fått bekräftat att vårt konceptuella tänk möter marknadens behov.
Några exempel på kundcitat från våra möten.

 

”Det är ju egentligen en ganska enkel ekvation, men ack så svår att genomföra”,

”Som kund är man ute efter något mer än bara den perfekta IT-lösningen”

”Oj, det var sanningar som verkligen gjorde ont”

”Vi har investerat mycket i IT och teknik, men inte fått ut potentialen på långa vägar”

 

Vad handlar då detta om? Jo, till att börja med måste man skapa insikt och kunskap i företaget, från ledning ut till alla medarbetare. Alla på företaget behöver förstå vad det betyder att anamma digitaliseringen med Industri 4.0, AI m.m., vilka effektiviseringsvinster som kan uppnås och hur det skulle skapa en ”bättre dag på jobbet” för alla som arbetar där?

 

Nästa steg blir att koppla samman införandet med ett affärsmål och därefter bryta ner Treenighetens (Människa, Process och IT) olika delar för att se vad man kan förbättra först. Därefter är det viktigt att sätta en plan för kompetensväxling och utveckling av företaget.

 

Ovanstående beskrivs väldigt bra av Karin Lindström och Terena Bell på IDG (se länk nedan) som säger:

 ”Så hur ska man tänka då? Jo, det gäller att börja med ett verkligt affärsmål som man försöker nå och sedan sätta upp en holistisk strategi för hur du ska nå dit.

– Hur ska du anpassa ditt system, dina processer, dina medarbetare...”

 

Läs artikeln i sin helhet.

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.700205/ai-manniska

Företaget

 

Vi på Trivalo har redan haft förmånen att kunna formera en Champions League startelva av medarbetare som börjar under maj och juni, se mer under Team Trivalo.

 

Det är en grupp oerhört drivna och erfarna människor som alla delar ambitionen med vårt koncept och ser möjligheten att kunna ge ännu mer värde åt våra kunder. Tillsammans skapar vi ett innovativt företag där alla tar stort ansvar för vår och våra kunders framtid, samtidigt som vi har riktigt kul!

 

Vi är så klart ödmjuka inför denna rivstart, men vi kan också konstatera att tillväxten kommer att gå snabbare än vad vi förväntat oss. Vi kommer löpande under 2018 att behöva fler kompetenta medarbetare som brinner för att skapa något nytt på marknaden. Så är ni intresserade av att se vilken expertis och erfarenhet vi har formerat så här långt, läs mer under Team Trivalo.